Sunday, October 19, 2008

kopi dan teh tarik...

hmm.. Sekadar borak-borak kosong.. Dengan secawam kopi dan dua keping roti bakar, agaknya isu apa yang seronok hendak diperkatakan ye? Sebenarnya banyak isu yang boleh kita utarakan...

Hari ini saya ingin berkongsi sedikit perkara berkaitan diri saya.. Memang blog ni utk saya mencatatkan segala perjalanan hidup saya yang rasanya x perlu diceritakan kepada orang lain... lagi pula blog ni dibuat kerana hal yang mula-mula terjadi dalam diri saya sekitar 2009 ni.

Kalau teh tu tawar, boleh la kita tambah gula.. tapi kalau hati kita da menjadi tawar, nak tmabah apa ye nak kembalikan semuanya kembali seperti sediakala? begitulah yang terjadi.. saya tak pernah jadikan isu ini sebagai isu yang boleh menyebabkan saya sakit jiwa atau sampai nak pecah kepala.. Langung x mengganggu aktiviti harian saya.. Ada lagi yang lebih penting.. Peperiksaan akhir saya kali ni saya da berjanji dengan semangat yang ada untuk capai ke tahap yang saya x pernah capai lagi sepanjang 6 semester di UPM.

Namun, sekadar omong-omong kosong... Teman saya sorang ni.. Cuba la nak merapati saya.. TApi x pandai nak bertindak. Dalam erti kata lain, x reti la nak tackle hati pompuan... Macam saya katakan dulu.. Kalau kita nak kepada sesuatu kita cubalah untuk dapatkannya.. X kan jadi kalau hanya tunggu dan ikut rentak sendiri saja.. Teman saya sorang ni, biarkan saya terkontang kanting.. KAdang-kadang x pernah nak faham saya. sya pun mula-mula boleh la bersabar... TUnggu dan tunggu.. Bukanlah saya harap hari-hari dia ngadap saya, laporkan seluruh kejadian dalam hidup dia.. Ataupun x ada keje lain dok ngekor saya je.. Tapi sungguh!!! Memang dia x reti lah nak cuba ambil hati saya...

Sampai satu tahap, saya da mula bosan.. X kan saya nak ikut rentak dia saja.. KAdang-kadang saya fikir.. Agaknya kalau aku mati, dia pun x tau.. Saya mula la menjauhkan diri darinya.. Cuba untuk cari jarak pemisah.. Biar la masing-masing cuba kenal diri masing-masing terlebih dahulu.. Akhirnya rasa selesa lak.. Seronok la, hati x sakit.. Tapi dia mula la memujuk saya.. Takut dia saya buat tak tau je ngan dia... Hahahahaha

Sapa nak tolong jawab...

No comments: